V časopise
Rozmer sme sa už niekoľkokrát venovali z rozličných uhlov pohľadu
histórii, terminológii a rôznym ďalším problematickým bodom učenia
Jehovových svedkov a ich organizácie Strážna veža. Avšak v ostatných
rokoch v tejto spoločnosti nastalo mnoho zmien, ktoré stoja za povšimnutie
a hlbší rozbor. Tieto zmeny sú často veľmi radikálne a pre túto
náboženskú organizáciu dosť podstatné vzhľadom na formovanie jej vlastnej
histórie, ale i mediálneho obrazu na verejnosti. Určujú totiž jej ďalšie
smerovanie a zároveň nám ukazujú mnohé z toho, ako organizácia
v jadre náboženská je pri dôkladnejšej analýze jej praktík skôr
marketingová spoločnosť propagujúca svoje učenie podľa najmodernejších
predajných vzorcov. Do vedenia náboženskej spoločnosti Jehovových svedkov sa
dostali podstatne mladší ľudia než pred desiatimi rokmi, a tak aj
v štýle ich sebaprezentácie na verejnosti nastali mnohé nezanedbateľné
zmeny. Zásadnou otázkou však je, či smerom k lepšiemu, alebo naopak.
Ponorme sa teda spoločne do informácií, ktoré sú často samým radovým Jehovovým
svedkom neznáme a úplne nedostupné.